< leestijd 1 minuut >
Vakantietijd, zo halverwege het jaar, is een goed moment om met wat afstand van de dagelijkse beslommeringen terug en vooruit te kijken.
Ben je tevreden met je verkoopresultaten? Ga jij je omzetprognose voor 2022 halen?
Ja! Gefeliciteerd, je bent goed bezig. Ga vooral op de ingeslagen weg verder.
Loop je achter op de prognose dan zul je komend half jaar een tandje bij moeten zetten.
Doe je dat extra stapje niet dan krijg je dezelfde resultaten als in de afgelopen 6 maanden en daarmee ga jij je doelstellingen niet halen. Op dezelfde voet blijven doorgaan levert je alleen maar frustratie op en daar word je niet gelukkiger van.
De belangrijkste randvoorwaarde om je prognose voor 2022 te behalen zijn je omzet en je klanten. Het is dus verstandig je verkoopproces eens tegen het licht te houden als je je resultaten wilt verbeteren.
Als je de juiste dingen goed doet, krijg je de gewenste resultaten
In de dagelijkse praktijk zijn ‘de juiste dingen’ over het algemeen hele andere zaken dan waar jij veel tijd aan besteedt. Met als gevolg tegenvallende verkoopresultaten en weinig rendement uit je verkoopinspanningen.
Vaak zijn het enkele logische en voor de hand liggende aanpassingen die het verschil maken. Voorkom frustraties, stop met uitstellen en zet dat extra stapje.
Ik wens je een hele fijne vakantie!